Minciuni pe care oamenii de publicitate le-au transformat in „realitati”

Chiar arata ca in poza. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa intru intr-un fast-food si sa cer un produs care in poza arata bestial, insa sa primesc o mizerie de mancare pe care am aruncat-o imediat la cos si am parasit unitatea. Un individ inteligent chiar a facut un blog unde compara pozele din reclame cu realitatea, iar concluziile lui au fost ingrijoratoare: nimic nu e ca in poza! Din punct de vedere legal, companiile sunt obligate sa foloseasca respectivul produs promovat in fotografie exact asa cum e el, insa pentru a face lumea sa le cumpere produsul, la sedinta foto adauga absolut orice pentru a „imbunatati” imaginea produsului-ulei de masina, benzina, vaselina, absolut orice poate determina consumatorul sa cumpere „apetisantul” hamburger, de exemplu. Asa ca asteptarile nerealiste sunt la ele acasa mai ales in supermaketurile pline cu imagini care de care mai imbietoare, dar trucate!

Chiar fac ceea ce pretind ca fac. Industria produselor de igienizare a mainilor s-a dezvoltat surprinzator de mult in ultimii ani. De ce? Multe companii promit ca produsele lor omoara „99% dintre microbi” si ne protejeaza de infectii nedorite, ceea ce e fals. La fel in industria homeopata: cumparam fel de fel de „ierburi” despre care se spune ca ne fac bine si credem cu tarie in ce se spune desi, stiintific, foarte multe premise nu s-au dovedit.

Obiectivul e calitatea. Conceptul nostru de „calitate”, cum percepem noi calitatea, poate fi foarte usor manipulat de catre publicitari. Un exemplu e brandul Peroni. In Marea Britanie e o bautura foarte scumpa, premium, in Italia e ieftina… ca braga dar si foarte proasta. S-a demonstrat ca al nostru creier este facut sa creada in tot ce e augmentat. De exemplu, studiile au aratat ca un vin este perceput ca fiind de foarte buna calitate daca este vandut cu 90 de dolari. Prin supermarketurile romanesti puteti vedea foarte bine pus in practica acest truc. Produse ambalate elegant, cu nume superbe, memorabile, cu preturi exorbitant de mari, desi calitatea lor lasa de dorit, fiind pline de E-uri si chimicale care ne omoara cu zile.

No comments:

Post a Comment